Nabór do przedszkola

Dyrektor Zespołu Szkół w Woli Mieleckiej ogłasza nabór dzieci 3,4,5 – letnich z terenu Gminy Mielec do Publicznego Przedszkola Samorządowego w Woli Mieleckiej na rok szkolny 2013/2014. Wydawanie „Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola” odbędzie się w dniach od 1 marca 2013r w godz. 8.00 – 15.00 w sekretariacie szkoły, oraz w przedszkolu u wychowawczyń. Karty można pobrać również ze strony internetowej szkoły - ->  www.zswolam.pl

Karty będą przyjmowane i rejestrowane w dniach 7 - 8 marca 2013r w godz. 8.00 – 13.00 w sekretariacie szkoły. W dniu 11 marca 2013r Komisja Rekrutacyjna sporządzi listę dzieci przyjętych do przedszkola i listę rezerwową. Listy zostaną opublikowane w dniu 12 marca 2013r.

Regulamin rekrutacji dzieci do Publicznego Przedszkola w Woli Mieleckiej

Podstawa prawna:
1.Ustawa o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572)
2.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej  i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r.w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do  szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. z 2004 r. Nr 26, poz. 232
z późn. zm.)
3.    Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2002 r.
Nr 101, poz.926.).
4.   Statut przedszkola.

§ 1 Postanowienia ogólne
1.Rekrutacja do Publicznego Przedszkola w Woli Mieleckiej przeprowadzana jest w oparciu o zasadę powszechnej dostępności na dany rok szkolny.
2.Rekrutacja dzieci do przedszkola odbywa się na podstawie zasad zawartych w niniejszym regulaminie.
3.Wyciąg z regulaminu zostaje podany do powszechnej wiadomości na terenie przedszkola na tablicy ogłoszeń.

§ 2 Tok postępowania rekrutacyjnego
I.   Przebieg rekrutacji dzieci do przedszkoli obejmuje:
1. Określenie liczby miejsc organizacyjnych w przedszkolu.
2. Ogłoszenie harmonogramu rekrutacji dzieci do przedszkola.
3. Wydawanie i przyjmowanie Kart zgłoszeń do przedszkola.
4. Powołanie Komisji Rekrutacyjnej.
5. Ustalenie terminu i miejsca posiedzeń Komisji Rekrutacyjnej.
6. Ogłoszenie wyników rekrutacji dzieci do przedszkola.

§3 Zasady postępowania rekrutacyjnego
1. Do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Mielec przyjmowane są dzieci w wieku od 3 do 5 lat zamieszkałe na terenie Gminy.
2. W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 4 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 10 lat. Obowiązek szkolny tych dzieci może być odroczony do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 10 lat.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przedszkole może przyjąć dziecko, które ukończyło 2,5 roku.
4. Dziecko 5 -letnie jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne.
5. Liczbę oddziałów w przedszkolach określa „Arkusz organizacyjny placówki".
6. Podstawowa rekrutacja dzieci do przedszkoli odbywa się raz w roku.
7. Rodzice składają „Kartę zgłoszenia dziecka do przedszkola" do sekretariatu lub dyrektora placówki.
8. O przyjęciu dziecka do przedszkola decyduje Dyrektor na podstawie postanowień Komisji   Rekrutacyjnej    i    biorąc   pod   uwagę   liczbę   miejsc    organizacyjnych w przedszkolu.
9. Zasady pierwszeństwa przyjmowania dzieci do przedszkoli określone są w statutach placówek z uwzględnieniem następujących kryteriów:
a) dzieci zamieszkałe na terenie Gminy Wiejskiej Mielec,
b) dzieci 5 - letnie.
c) dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących dzieci,
d) dzieci matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień  niepełnosprawności  bądź   całkowitą niezdolność   do   samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów,
e) dzieci z rodzin zastępczych,
f) dzieci już uczęszczające do przedszkola
g) rodzeństwo dzieci uczęszczających do przedszkola,  oddz.  przedszkolnego, szkoły.
h) dzieci obojga rodziców pracujących, i)   dzieci z rodzin wielodzietnych,
j) dzieci nauczycieli, pracowników oświaty mają prawo pierwszeństwa przy równych z innymi dziećmi warunkach.

W przypadku spełnienia powyższych kryteriów przez więcej niż jedną rodzinę, o miejscu na liście przyjęć decyduje kolejność złożenia „Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola".
10. Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora lub wicedyrektora przedszkola oprócz wymienionych w paragrafie 2 pkt. 8 może przyjąć dodatkowe, uszczegółowione kryteria rekrutacji, o ile nie są one sprzeczne z niniejszym regulaminem

§ 4 Zasady ogłaszania rekrutacji
1. Termin rekrutacji ogłasza Wójt Gminy Wiejskiej Mielec w formie:
a) pisemnych ogłoszeń rozwieszanych na terenie Gminy,
b) komunikatu na stronie internetowej Gminy
c) komunikatu na stronie przedszkola, szkoły.
2. Dyrektor przedszkola jest zobowiązany do udostępniania szczegółowego „Regulaminu Rekrutacji dzieci do przedszkola" , wydawania i przyjmowania Kart zgłoszeń dzieci do przedszkola.
3. Dyrektor przedszkola nadzoruje zgodnie ze statutem placówki pracę w Komisji Rekrutacyjnej.
4. Dyrektor przedszkola zobowiązany jest do wywieszenia listy przyjętych dzieci oraz przekazania kopii protokołu prac Komisji Rekrutacyjnej z załączonymi listami dzieci przyjętych i listy rezerwowej, na której znajdą się dzieci nieprzyjęte do przedszkola z powodu braku miejsc - do Urzędu Gminy Mielec w ciągu 7 dni po końcowym
posiedzeniu Komisji Rekrutacyjnej.
5. Lista  rezerwowa  dzieci   musi  być  przygotowana  zgodnie  z  określonymi  wyżej kryteriami  rekrutacji  tak,  aby  dzieci  znajdujące  się  na początku listy  spełniały wszystkie wymagane regulaminem warunki.
6. Dzieci z listy rezerwowej  przyjmowane są w momencie zwolnienia się miejsca w danej grupie, o ile rodzice po otrzymaniu informacji o takiej możliwości potwierdzą chęć uczęszczania swojego dziecka do przedszkola.

§5 Dokumenty dotyczące rekrutacji:
1.Dokumenty składane przez rodziców do przedszkola to:
a.„Karta zgłoszenia dziecka do przedszkola";
b.Inne dokumenty dołączane w miarę potrzeb.
2.Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji Rekrutacyjnej to:
a.Imienne wykazy zgłoszonych dzieci;
b.„Karty zgłoszeń dzieci do przedszkola", oraz inne dokumenty złożone przez rodziców;
c.Arkusz organizacyjny przedszkola.
3.Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza:
- listy dzieci przyjętych do przedszkola (wg oddziałów z zaznaczeniem rocznika);
- listy dzieci nieprzyjętych do przedszkola