Szczegółowe informacje na temat odbioru odpadów w Gminie Mielec można uzyskać w Biurze Obsługi Klienta:
P.U.H. EcoTech tel. 41 202 04 11 lub w Urzędzie Gminy tel. 17 774 56 38.
Harmonogram odbioru odpadów zmieszanych, segregowanych i bioodpadów w Gminie Mielec w 2023 roku
Szczegółowe informacje na temat odbioru odpadów można uzyskać w Biurze Obsługi Klienta:
P.U.H. EcoTech tel. 41 202 04 11 lub w Urzędzie Gminy tel. 17 774 56 38.
Gospodarka Odpadami w Gminie Mielec
1. Zgodnie z uchwałą nr XII/90/2019 Rady Gminy Mielec z dnia 18 grudnia 2019 r. podstawowa stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych wynosi: 25,00 zł miesięcznie za osobę. Jeżeli właściciel nieruchomości zamieszkałej posiada kompostownik i zadeklaruje kompostowanie bioodpadów miesięczna stawka opłaty będzie niższa i wyniesie 21,00 zł miesięcznie za osobę zamieszkującą daną nieruchomość.
W przypadku nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny (firmy, instytucje, szkoły itp.), miesięczna wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn zadeklarowanej liczby pojemników lub worków oraz stawki opłaty za pojemnik lub worek o określonej pojemności tj.:
za pojemnik o pojemności 60 litrów - 2,95 zł
za pojemnik o pojemności 120 litrów - 5,90 zł
za pojemnik o pojemności 240 litrów - 11,80 zł
za pojemnik o pojemności 1100 litrów - 54,00 zł
za pojemnik o pojemności 6000 litrów - 295,00 zł
za worek o pojemności 120 litrów - 16,90 zł
W przypadku gdy właściciel nieruchomości, nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny (nie segreguje odpadów), administracyjnie naliczona zostanie podwyższoną opłata równa trzykrotności opłaty podstawowej.
2. Na terenie gminy Mielec funkcjonuje system segregacji odpadów z podziałem na:
szkło (białe i kolorowe) – worek zielony
papier – worek niebieski
metale i tworzywa sztuczne – worek żółty
odpady ulegające biodegradacji (odpady kuchenne i z pielęgnacji terenów zielonych) – worek brązowy (BIO).
3. Ustalono następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych ( zmieszanych ) z terenu nieruchomości:
* na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych – jeden raz na cztery tygodnie, a w okresie od kwietnia do października jeden raz na dwa tygodnie,
* na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach wielolokalowych – jeden raz na dwa tygodnie, a w okresie od kwietnia do października jeden raz na tydzień
* na których nie zamieszkują mieszkańcy – jeden raz na cztery tygodnie, a w okresie od kwietnia do października jeden raz na dwa tygodnie
4. Ustalono częstotliwość odbierania segregowanych odpadów komunalnych (papier, tworzywa sztuczne, szkło, odpady wielomateriałowe):
* na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych – jeden raz na cztery tygodnie
* na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach wielolokalowych – jeden raz na cztery tygodnie
* na których nie zamieszkują mieszkańcy –jeden raz na cztery tygodnie
4a. Ustalono częstotliwość odbierania segregowanych odpadów komunalnych (odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone):
* na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych – jeden raz na cztery tygodnie, a w okresie od kwietnia do października jeden raz na dwa tygodnie,
* na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach wielolokalowych – jeden raz na cztery tygodnie, a w okresie od kwietnia do października jeden raz na tydzień
* na których nie zamieszkują mieszkańcy – jeden raz na cztery tygodnie, a w okresie od kwietnia do października jeden raz na dwa tygodnie
z nieruchomości zamieszkałych;
* meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny , zużyte opony - jeden raz w roku,
* ponadto odpady; zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, metali, papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, opakowań wielomateriałowych, odpady ulegające biodegradacji, odpady wielkogabarytowe, budowlane i rozbiórkowe, zużyte baterie i akumulatory, zużyte opony, odpady niebezpieczne takie jak: lampy fluorescencyjne, farby, rozpuszczalniki, pozostałości po środkach ochrony roślin oraz przeterminowane środki ochrony roślin i opakowania po tych środkach, właściciele nieruchomości zamieszkałych mogą samodzielnie dostarczać do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
Regulamin PSZOK w Mielcu (PDF)
5. Właściciele nieruchomości zamieszkałych położonych na obszarze Gminy Mielec, zobowiązani są do złożenia Wójtowi Gminy Mielec wypełnionej deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
W razie nie złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo powzięcia uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji, Wójt określi w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Właściciele nieruchomości, zobowiązani są bez wezwania do uiszczenia na rzecz Gminy Mielec opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w cyklu dwumiesięcznym w następujących terminach:
za miesiąc styczeń i luty - do 20 lutego każdego roku
za miesiąc marzec i kwiecień - do 20 kwietnia każdego roku
za miesiąc maj i czerwiec - do 20 czerwca każdego roku
za miesiąc lipiec i sierpień - do 20 sierpnia każdego roku
za miesiąc wrzesień i październik - do 20 października każdego roku
za miesiąc listopad i grudzień - do 20 grudnia każdego roku
Każdy zobowiązany do wnoszenia opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi winien jest terminowo i w zadeklarowanej wysokości wnosić opłatę w wybranej przez siebie formie tj. przelewem bądź w punktach kasowych.
Ogłoszenie o wymianie pojemników na odpady zmieszane w Gminie Mielec
20.11.2022
Od 1 stycznia 2023 roku na terenie Gminy Mielec odpady odbierała będzie firma P.U.H.EcoTech Karol Wiśniewski 28-130 Stopnica, ul.T. Kościuszki 56.
W okresie od 12 do 23 grudnia 2022 roku dotychczasowy wykonawca MPGK sp. z o.o. Mielec – będzie realizował ostatni, zgodny z harmonogramem wywóz odpadów zmieszanych, w czasie którego zabierze także pojemniki na odpady zmieszane (czarne kosze).
Aby sprawnie wyposażyć nieruchomości w nowe pojemniki już od 3 listopada 2022 roku nowy wykonawca czyli firma P.U.H. EcoTech Karol Wiśniewski będzie rozwoził swoje pojemniki po naszej gminie. Pojemniki te będą dostarczane pod bramy zabudowań. Śmieci z nowych pojemników odbierane będą od stycznia 2023 r. zgodnie z nowym harmonogramem, który dostarczony zostanie Państwu do końca bieżącego roku.
W przypadku gdy jakieś gospodarstwo domowe nie otrzyma pojemnika w terminie do 30 listopada 2022 r., bardzo prosimy o kontakt pod nr tel. 17 774 56 38 lub osobiście w Urzędzie Gminy pok. 13.
Wójt Gminy Mielec