Informacja dotycząca naboru kandydatów na ławników na kadencję 2020 – 2023

Odsłony: 1073

Informuję mieszkańców Gminy Mielec, że z dniem 31 grudnia 2019 r. upływa kadencja ławników sądów powszechnych. Z terenu Gminy Mielec na kadencję 2020 - 2023 wybieranych będzie: do Sądu Rejonowego w Mielcu - ogółem 4 osoby, w tym do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych 2 osoby.

Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2001 roku - Prawo o ustroju sądów powszechnych/ Dz. U. z 2019 r. poz. 52 z późn. zm./ i rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia / Dz. U. z 2011 r. Nr 121, poz. 693/ Rada Gminy Mielec dokona wyboru ławników na nową kadencję 2020 - 2023 w terminie do końca października 2019 r.

1. Ławnikiem może być wybrany ten, kto:

Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.

2. Ławnikami nie mogą być:

3. Prawo zgłaszania kandydatów na ławników mają:

4. Zgłoszenie kandydatów na ławników dokonuje się na „karcie” zgłoszenia.

wzór karty jest dostępny w Biurze Rady Gminy, ul. Głowackiego 5, pok. nr 8, oraz na stronie internetowej Ministra Sprawiedliwości www.ms.gov.pl i na stronie internetowej Gminy Mielec www.gmina.mielec.pl w zakładce „Wybory ławników„

Do karty kandydat ma obowiązek załączyć:

Koszty przygotowania dokumentów ponosi kandydat na ławnika.
Powyższe dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzydzieści dni przed dniem zgłoszenia.

Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonywanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji.

Koszt opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi podmiot, którego dotyczy odpis lub zaświadczenie.
Powyższe dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed dniem zgłoszenia.

Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób popierających zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata.

Kartę zgłoszenia kandydata wraz z załącznikami podmiot zgłaszający kandydata na ławnika lub kandydat, który nie został wybrany na ławnika, odbiera w terminie 60 dni od dnia przeprowadzenia wyborów. W przypadku nieodebrania dokumentów podlegają one zniszczeniu.

Zgłoszenia kandydatów na ławników wraz z kompletem dokumentów przyjmowane będą w Biurze Rady Gminy, ul. Głowackiego 5, pok. nr 8 w nieprzekraczalnym terminie do 30 czerwca 2019 r.

Zgłoszenia kandydatów, które nie spełniają wymogów określonych w ustawie i rozporządzeniu, lub które wpłynęły do rady gminy po upływie terminu określonego w art. 162 § 1 ustawy (czyli po dniu 30 czerwca 2019 r.), pozostawia się bez biegu.

Kandydaci przed wyborami podlegają zaopiniowaniu przez zespół powołany przez Radę Gminy Mielec, w szczególności w zakresie spełnienia przez nich wymogów określonych w ustawie. Komendant Wojewódzki Policji w Rzeszowie udziela Radzie Gminy Mielec informacji o kandydacie na ławnika uzyskanej i sporządzonej na zasadach określonych dla informacji o kandydacie do objęcia stanowiska sędziowskiego.

WÓJT
/-/ JÓZEF PIĄTEK

Dokumenty do pobrania dla kandydatów na ławników: